اصول نگهداری گل ایکمیا چانتینی

به گزارش مجله لیست پیوند، گیاهان ایکیما چانتینی امروزه از محبوب ترین گیاهان خانگی هستند که در بازار وجود دارند . این گیاهان گلدار دارای برگ های سبز رنگ بزرگی هستند و از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند . این گیاهان دارای گل هایی به رنگ صورتی، بنفش و .. نیز می باشند و برای رشد به شرایطی احتیاج دارند که در این بخش خواهیم گفت.

اصول نگهداری گل ایکمیا چانتینی

به گزارش خبرنگاران به نقل از حالا زندگی ، شرایط رشد گل ایکمیا چانتینی به توضیح زیر است:

نور

این گیاهان احتیاجمند نور غیر مستقیم آفتاب هستند و پس از قرار دادن این گیاهان در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

آب

این گیاه به آبیاری اندکی احتیاجمند است و نباید آن را بیش از اندازه آبیاری کرد زیرا این امر موجب پوسیدگی ریشه های گیاه می گردد و گفتنی است که این گیاه در فصول گرم سال احتیاجمند آبیاری بیش تری به نسبت فصول سرد سال است .

دما

این گیاهان احتیاجمند دمای بالا تر از 12 درجه سانتی گراد هستند اما می توانند دمای پایین تر از این راه برای مدت کوتاهی تحمل نمایند و بنابراین اگر در مناطق سرد زندگی می کنید، این گیاه گزینه مناسبی برای شما برای نگهداری نخواهد بود .

خاک

استفاده از خاک غنی از مواد مغذی برای این گیاهان توصیه می گردد تا ریشه از سلامت خوبی برخوردار باشد.

کود

گیاه ایکیما چانتینی، مواد مغذی خود را به وسیله کود به دست می آورد اما احتیاج به کودهی زیادی ندارد و فقط کافیست در طول فصول بهار و تابستان این گیاه را کوددهی کنید .

تکثیر

تکثیر این گیاهان بسیار آسان است و فقط کافی است که یکی از ساقه های گیاه را به آرامی و با استفاده از چاقوی استریل جدا نموده و برای مدتی درون آب قرار دهید تا ریشه های جدید ایجاد شوند و سپس آن ها را به گلدان جدیدی منتقل کنید تا از رشد مناسب بهره مند شوند.

تعویض گلدان و خاک

پس از بالغ شدن گیاه، ضروری است گلدان آن را تعویض کنید که انتخاب گلدان مورد نظر باید با توجه به وزن و قد گیاه انجام گیرد. از قرار دادن گیاه در گلدان های خیلی کوچک و یا خیلی عظیم خودداری کنید که در غیر این صورت شرایط مناسب برای رشد بهتر گیاه فراهم نخواهد شد .

انواع مختلف گیاه ایکیما چانتینی

دو گونه رایج گیاهان ایکیما چانتینی ، شامل گیاه گورخر و یا گیاه اورن است که گیاه گورخر دارای برگ هایی با نوار های تیره تر افقی است و گیاه اورن دارای برگ هایی به رنگ نقره ای و سبز است. سایر انواع این گیاهان دارای برگ هایی به رنگ سبز روشن، قرمز، آبی و ... می باشند .

سایر نکات

گیاهان ایکیما چانتینی به طرز شگفت آوری بدون بروز هیچ گونه آفتی رشد می نمایند.

مهم ترین نکته در زمینه نگهداری از این گیاه، پر کردن سینی زیر گلدان برای حفظ رطوبت گیاه است .

این گیاهان را درون گلدان هایی که دارای سوراخ در انتهای خود هستند نگهداری کنید تا آب اضافی از این طریق از خاک خارج گردد و از کاشت این گیاهان درون گلدان های عمیق خودداری کنید که در غیر اینصورت ممکن است به ریشه های گیاه آسیب برسد.

گیاهان ایکیما چانتینی که دارای برگ های نقره ای هستند نیز می توانند مقدار نور بیشتری را تحمل نمایند .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 657

به "اصول نگهداری گل ایکمیا چانتینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول نگهداری گل ایکمیا چانتینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید