اختصاص 1400 هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت سیر

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/زنجان رئیس جهادکشاورزی طارم گفت: 1400 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سیر اختصاص یافته است.

اختصاص 1400 هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت سیر

مجتبی اسکندری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به این که محصول سیر از جمله محصولات اصلی طارم است، مطرح نمود: تعداد 1100 نفر از بهره برداران این شهرستان به کشت و کار این محصول مشغول هستند.

وی با بیان این که با پایان یافتن کشت سیر در سال زراعی 99 - 98، حدود 1400 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافت، ادامه داد: پیش بینی می شود. از این میزان سطح کشت شده حدود 56 هزار تن محصول سیر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس جهادکشاورزی طارم اضافه نمود: برداشت محصول سیر این شهرستان از اوایل اردیبهشت ماه شروع شده و تا اواخر خردادماه ادامه می یابد.

اسکندری، سیر صورتی را عمده رقم مورد کشت شده سیر در شهرستان طارم برشمرد و گفت: برداشت سیر تولیدی شهرستان طارم، با توجه به کیفیت بالایی که دارد، علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان، به سایر نقاط کشور و نیز در صورت امکان صادرات، به کشورهایی همچون روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

وی گفت: از جمله مسائل سیرکاران این شهرستان، نوسان شدید قیمت بازار و نبود کارگاه های فرآوری صنعتی و بسته بندی است که موجب خروج ارزش اضافه نموده این عملیات از شهرستان است.

این مسئول، از جمله اقدامات اجرا شده را در خصوص کشت سیر، برگزاری برنامه های آموزشی، تامین نهاده ها، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه های فنی و تنظیم بازار از طریق اطلاع رسانی و پیگیری ساماندهی صادرکنندگان محلی در قالب تشکیل شرکت های بازرگانی محصولات کشاورزی گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 15

به "اختصاص 1400 هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت سیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1400 هکتار از اراضی زراعی طارم به کشت سیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید