احتمال 175سال حبس در بدنام ترین زندان آمریکا پیش روی آسانژ

به گزارش مجله لیست پیوند، اگر دادگاه به استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحده رأی دهد و به جاسوسی محکوم شود ممکن است به بدنام ترین زندان آمریکا انتقال یابد.

احتمال 175سال حبس در بدنام ترین زندان آمریکا پیش روی آسانژ

به نوشته ایندیپندنت، ماورین بیرد، رئیس پیشین زندان مرکز اصلاح و تربیت کلان شهری نیویورک این موضوع را گفت. او روز سه شنبه در دادگاه چندهفته ای آسانژ شهادت داده بود. مؤسس ویکی لیکس می کوشد تا دادگاه به درخواست استرداد ایالات متحده رأی ندهد زیرا در آنجا با اتهاماتی روبرو است که اگر به اشد مجازات محکوم شود 175 سال زندان در انتظار وی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، بیرد روز سه شنبه در دادگاه گفت: آسانژ درصورتی که محکوم شود احتمالاً به زندان فوق امنیتی فدرالی به نام ادکس فلورنس در شهر فلورنس ایالت کلورادو انتقال می یابد. او گفت به خاطر ملاحظات امنیتی ملی مدنظر دولت ایالات متحده، حبس آسانژ مشمول رویه تدابیر اجرایی ویژه (سام) می شود. خانم بیرد گفت طبق این الزامات زندان کلورادو تنها مکان مناسب برای حبس آسانژ است مگر آن که شرایط سلامت وی دستخوش تغییر شدیدی شود.

بیرد افزود: آسانژ احتمالاً با بدترین شرایط حبس در ایالات متحده روبرو خواهد شد، شرایطی که به گفته او می تواند بر سلامت روانی وی اثرات منفی جدی بگذارد. طبق رویه تدابیر اجرایی ویژه (سام) زندانی باید بیشتر اوقات روز را در سلول خود بگذراند و با دنیای بیرون یا همبندهای خود تماس اندکی داشته باشد.

هم اکنون زندانیان بدنامی مثل سرکرده قاچاقچیان مواد مخدر مکزیک خواکیم گوتزمن معروف به ال چاپو، رمزی یوسف عامل اصلی بمب گذاری سال 1993 در مرکز تجارت جهانی و تد کزینسکی معروف به تک بمب گذار در زندان ادکس فلورنس به سر می برند.

مقامات ایالات متحده آسانژ 49 ساله را به توطئه چینی برای رخنه در رایانه های دولت و نقض قوانین جاسوسی از طریق انتشار اسناد محرمانه در ویکی لیکس متهم کرده اند. وکلای مدافع وی در دفاع از وی گفته اند که این اتهامات تهدیدی برای آزادی مطبوعات است و آسانژ مشمول حمایت های مندرج در متمم اول قانون اساسی ایالات متحده می شود. این وکلا هم چنین گفته اند که آسانژ ازلحاظ سلامت روانی مشکلاتی دارد و اگر او را به ایالات متحده برگردانند خطر آن وجود دارد که خودکشی کند.

دادگاه رسیدگی به درخواست استرداد بعدازآن که ابتدا به دلیل همه گیری کرونا دچار تأخیرهایی شد قرار است همین هفته پایان یابد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 612

به "احتمال 175سال حبس در بدنام ترین زندان آمریکا پیش روی آسانژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال 175سال حبس در بدنام ترین زندان آمریکا پیش روی آسانژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید