ائتلاف سعودی کشتی حامل بنزین اضطراری یمن را توقیف کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام نمود در شرایطی که این کشور شاهد شدیدترین بحران سوخت از زمان شروع تجاوز ائتلاف سعودی است، یک کشتی حامل بنزین اضطراری برای یمن به وسیله متجاوزان توقیف شد.

ائتلاف سعودی کشتی حامل بنزین اضطراری یمن را توقیف کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام نمود که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی مانع ورود یک کشتی حامل بنزین با نام قیصر به بندر الحدیده شد.

المتوکل در گفت وگو با المسیره گفت: این در حالی است که کشتی مورد بازرسی سازمان ملل قرار گرفته و مجوز بین المللی ورود به یمن را گرفته بود.

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن با اشاره به تصمیم ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی برای تشدید بحران سوخت یمن به منظور تعمیق درد و رنج مردم این کشور، گفت: یمن امروز شاهد شدیدترین بحران مشتقات نفتی از زمان شروع تجاوز و محاصره در هفت سال پیش است.

المتوکل گفت: این روزها صف خودروهای شهروندان در مقابله جایگاه های سوخت در استان های مختلف یمن به بیش از سه کیلومترمی رسد.

وی اضافه کرد: ابتکار شرکت نفت برای برطرف بحران سوخت به شرط اجازه عبور نفتکش ها از بندر الحدیده همچنان روی میز است.

سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: یکی از اقدامات خودسرانه در مورد کشتی های نفتی راهی یمن، خرید اجباری نفت آنها از امارات است و در ادامه یک شرکت فرانسوی مخازن هر کشتی را پلمپ و بازرسی می نماید و پس از آن کشتی ها به منظور بازرسی و صدور مجوز ورود به بندر جیبوتی منتقل می شوند؛ اما دزدی دریایی همچنان ادامه دارد و کشتی های حامل نفت به بندر جیزان منتقل می شوند.

المتوکل گفت: ما همواره برایمان سوال است که وقتی کشتی های نفتی مجوز سازمان ملل را برای ورود به یمن می گیرند دیگر چه توجیهی برای دزدی دریایی ائتلاف متجاوز علیه این کشتی ها در آب های بین المللی وجود دارد.

شرکت نفت یمن اعلام نمود که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی حاوی بنزین با نام قیصر را با وجود اینکه مورد بازرسی سازمان ملل قرار گرفته و مجوز ورود به یمن گرفته بود به بندر الحدیده رسید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1401

به "ائتلاف سعودی کشتی حامل بنزین اضطراری یمن را توقیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی کشتی حامل بنزین اضطراری یمن را توقیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید