آمادگی 50 سوله مدیریت بحران برای نگهداری از بیماران کرونایی

به گزارش مجله لیست پیوند، حناچی از آمادگی شهرداری تهران برای اختصاص 50 سوله مدیریت بحران به منظور نگهداری از بیماران کرونایی اطلاع داد.

آمادگی 50 سوله مدیریت بحران برای نگهداری از بیماران کرونایی

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ، پیروز حناچی شهردار تهران در تشریح آخرین اقدام های اجرا شده از سوی مدیریت شهری برای کنترل شیوع ویروس کرونا با اشاره به اینکه هفته گذشته دستورالعمل نظافت مترو و اتوبوس به نهاد های مرتبط ابلاغ شد، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) هر روز در 2 نوبت (در ابتدا و انتهای خط) ضد عفونی می شوند. همکاران من در کوشش هستند تا روشی ارائه نمایند تا بتوان از طریق آن در طول روز نیز کار نظافت و ضدعفونی مترو و اتوبوس ها را انجام داد.

شهردار تهران اضافه کرد: نظافت و ضد عفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی در طول روز به دلیل آن که جایگاه ها خیس و برای استفاده مسافران مشکل ایجاد می نماید، کمی سخت است که امیدوارم راه حل آن هرچه سریعتر از طرف همکاران ما ارائه گردد.

حناچی در تشریح دیگر اقدام های اجرا شده مدیریت شهری برای کنترل ویروس کرونا گفت: این آمادگی وجود دارد که با بحرانی شدن اوضاع 50 نقطه از سوله های بحران شهرداری به قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.

او ادامه داد: کار فراوری مواد شوینده، ضدعفونی نماینده و کیت های آزمایش سریع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیرو های مسلح و وزارت دفاع در دست اجراست و ما نیز اعلام آمادگی کردیم که میادین میوه و تره بار و دیگر مراکز خود را جهت عرضه محصولات در اختیار نهادها قرار دهیم.

شهردار تهران توضیح داد: از ما خواسته شد تا مراکزی برای عرضه محصولات بهداشتی و ضد عفونی نماینده معرفی کنیم که مقدمات کار در حال اجرا است.

حناچی با اشاره به اینکه بار سفر با مترو با خود مراقبتی شهروندان 20 تا 40 درصد کاهش پیدا نموده است، گفت: با کاهش زمان اجرای طرح در محدوده های ترافیکی کوشش شد تا شهروندان بیشتر از وسیله شخصی خود استفاده نمایند تا از این راه بار تجمع در ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند.

او بیان نمود: به بخش هایی آیین نامه دورکاری کارکنان را با ظرفیت کاهش 30 درصدی ابلاغ کردیم و بخش هایی که هنوز دستورالعمل دورکاری به آن ها ابلاغ نشده است، ظرف مدت چند روز آینده ابلاغ آن ها نیز انجام می گردد.

معرفی کمیته های پنج گانه برای کنترل شیوع کرونا

شهردار تهران توضیح داد: دستورالعمل های وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا را به بخش های مختلف ابلاغ کردیم و تمام فضا های تبلیغاتی سازمان زیباسازی شهرداری تهران به امر آگاهی بخشی شهروندان با هدف آمادگی داشتن به جای ترسیدن و آموزش دیدن به جای ایجاد یأس اختصاص پیدا کرد.

حناچی با اشاره به عرضه مواد شوینده و ضد عفونی نماینده در مراکز تحت مدیریت شهرداری تهران گفت: برای تأمین مواد شوینده و ضدعفونی نماینده، فروشگاه های شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران آمادگی کافی را دارند و دستورالعمل ها نیز ابلاغ شده است تا به قیمت عادلانه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

او توضیح داد: کاهش و کمبود ماسک، مواد ضد عفونی نماینده، کیت های آزمایش عامل گسترش این چنین بیماری هایی است و تمام کوشش ما در مدیریت شهری این است که این بحران را با کمترین عارضه پشت سر بگذاریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 225

به "آمادگی 50 سوله مدیریت بحران برای نگهداری از بیماران کرونایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمادگی 50 سوله مدیریت بحران برای نگهداری از بیماران کرونایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 50 سوله مدیریت بحران برای نگهداری از بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید