آلمان خواهان تحریم روسیه در موضوع ناوالنی شد

به گزارش مجله لیست پیوند، وزیر امور خارجه آلمان از همتایان اروپایی خود خواست به تحریم های جدید علیه روسیه به دلیل زندانی کردن الکسی ناوالنی و سرکوب اعتراضات چراغ سبز نشان دهند.

آلمان خواهان تحریم روسیه در موضوع ناوالنی شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای تحریم بیشتر علیه روسیه رایزنی می نمایند. نشریه تاگس شاو آلمان امروز (دوشنبه) نوشت: اعلام حکم چندین سال زندان برای ناوالنی از سوی دستگاه قضایی روسیه علت اصلی تصمیم گیری اتحادیه اروپا در خصوص تحریم های بیشتر علیه روسیه خواهد بود. وزیران خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در حالی قرار است امروز در این خصوص گفتگو نمایند که آلمان ، لیتوانی و لوکزامبورگ موافق تحریم های بیشتر علیه مسکو هستند.

در همین رابطه هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان از لزوم حمایت دیگر اعضای اتحادیه اروپا از تحریم های بیشتر علیه روسیه سخن گفته است. بر این اساس پس از محکومیت الکسی ناوالنی ، منتقد کرملین و این واقعیت که وی مجبور است دوران حبس خود را در یک اردوگاه بگذراند ، دوباره مسئله تحریم ها مطرح می گردد. ماس پیش از شروع نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: من هوادار این هستم که در اینجا چنین مجازاتی مشخص و فهرست افراد تهیه گردد.

به گفته وی اتحادیه اروپا همچنان در خصوص راه های حفظ گفتگوی سازنده با روسیه صحبت خواهد نمود. ماس اضافه کرد: ما برای حل بسیاری از منازعات بین المللی به روسیه احتیاج داریم. هر چند روابط اتحادیه اروپا و روسیه در حال حاضر در پایین ترین سطح قرار گرفته است.

انتظار می رود اتحادیه اروپا در ماه آینده ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی های متحدان پوتین را اجرایی کند.

روز گذشته نیز گروهی از وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا با لئونید ولکوف رئیس دفتر ناوالنی در بروکسل ملاقات کردند تا پرونده خود را برای اقدامات تنبیهی علیه روسیه که پس از الحاق کریمه در سال 2014 تحت تحریم های مالی غرب است ، تکمیل نمایند. گابریلیوس لندزبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی پس از نشست روز یکشنبه گفت: ما نمی توانیم چشم خود را بر نقض آشکار حقوق بشر در روسیه ببندیم.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین قرار است با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده تماس تصویری برقرار نمایند.

ناوالنی ماه گذشته پس از بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد. مسکو ضمن انتقاد از موضع گیری اروپایی ها، اتحادیه اروپا را به دخالت در امور داخلی خود متهم می نماید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 961

به "آلمان خواهان تحریم روسیه در موضوع ناوالنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خواهان تحریم روسیه در موضوع ناوالنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید