آخرین شرایط اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/خوزستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشتر مشاغل در بخش خدمات به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده اند، گفت: تا به امروز متقاضیان برای دریافت حدود 15 هزار میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند

آخرین شرایط اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

عیسی منصوری امروز (21 بهمن ماه) در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران که در استانداری خوزستان انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط اعضای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: در این زمینه، بیشتر مشاغل بخش خدمات به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند که بخش زیادی از این مشاغل واحدهای توزیعی بودند اما زنجیره 14 رسته فعالیت را در گام اول احصاء کردیم و این 14 رسته بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: ذیل این 14 رسته، حدود 858 زیررسته وجود دارد و اشخاص بیمه شده و بیمه نشده این رسته ها شناسایی شدند؛ برای این افراد پیامک ارسال کردیم که اگر تمایل دارند برای دریافت تسهیلات ثبت نام نمایند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: تا به امروز متقاضیان برای دریافت حدود 15 هزار میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند. علاوه بر آن در مرحله دوم برای حوزه فرهنگ و هنر یک هزار و 700 میلیارد تومان، برای ورزش حدود 800 میلیارد تومان و برای میراث فرهنگی و گردشگری حدود 2 هزار میلیارد تومان جداگانه اختصاص پیدا نموده است.

منصوری اضافه نمود: مرحله دوم اعطای تسهیلات کرونایی اکنون در فرآیند اجرا است. برای مرحله اول نیز ثبت نام قطع شده است و بانک ها همچنان در حال پرداخت تسهیلات هستند.

وی در مورد اینکه آیا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ای برای کاهش بیکاری در استان خوزستان دارد و آیا این مساله آسیب شناسی شده است؟ گفت: با استفاده از صاحبنظران و نخبگان بخش خصوصی، وزارت کار مطالعه ای در این حوزه انجام داده است. دقیقا برای ما به تفکیک شهرستان معین شده است؛ بخش قابل توجهی از بیکاری استان ناظر بر بیکاری کم سوادان است تا فارغ التحصیلان دانشگاهی.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با برشمردن دلایل بیکاری در استان خوزستان، توضیح داد: بخشی از بیکاری، ناشی از مهاجرت از استان های دیگر است و بخشی دیگری نیز به دلیل حوادث و مسائل طبیعی بوده است اما استان خوزستان نیازمند مداخله سیاستی مستقل و متفاوتی است. ما این مساله را در دستور کار داریم و در حال دنبال کردن آن هستیم. برنامه حمایت از صنعت شیلات نیز یکی از این برنامه ها است. ان شاءالله منابع و اصلاحات در قواعد اجرایی کشور این اجازه را بدهد تا سرعت کار ما بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 854

به "آخرین شرایط اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید